Categories :

Jak zachęcić klientów do skorzystania z lokat bankowych?

Dlaczego więcej osób nie decyduje się na lokaty bankowe? Cóż, są związane z tym różne wyzwania. Po pierwsze, istnieje segment populacji, który całkowicie unika bankowości. Wystarczy kilka badań, by przekonać się jak wiele osób twierdzi, że nie ufa w pełni instytucjom finansowym.

Niektóre osoby tłumaczą takie podejście przez nieporozumienia w temacie opłat. Innych mogły odstraszyć negatywne historie medialne na temat sektora finansowego, szczególnie podczas lat kryzysu. A niektóre osoby po prostu nie są świadome korzyści, jakie lokaty bankowe mogą im zapewnić.

Po drugie, jest teraz więcej miejsc niż kiedykolwiek, w których ludzie mogą ulokować swoje pieniądze. Biorąc pod uwagę te realia być może zastanawiasz się, w jaki sposób Twoja instytucja finansowa może zwiększyć ilość lokat?

Badania klientów

Po pierwsze, badania są kluczowe. Twój zespół powinien gromadzić profile istniejących klientów, którzy dokonują znacznych lub częstych depozytów. Jakie widzisz wzorce demograficzne?

Dzięki tym informacjom możesz następnie kierować reklamy do tych grup za pomocą reklam w mediach społecznościowych, reklam w wyszukiwarkach, kampanii e-mail i innych skutecznych form marketingu, prezentując lokaty bankowe z jak największym wskazaniem korzyści, które niosą.

Poprzez ankiety staraj się dowiedzieć, co zachęca ludzi do zdeponowania pieniędzy w twoim banku. Czy to bezpieczeństwo rygorystycznych przepisów rządowych i ubezpieczenia? Czy premia za zapisanie prowadzi ludzi do twoich drzwi? Czy to coś zupełnie innego?

Cokolwiek zachęca ludzi do dokonywania depozytów w Twojej instytucji, bądź tej w której pracujesz, zdecydowanie powinieneś to podkreślić w materiałach promocyjnych.

Jeśli to możliwe, zaoferuj wyższą stopę procentową na lokaty. Oczywiście nie każdy bank może podnieść stopę depozytową. Jeśli jednak możesz, musisz to zrobić. Następnie możesz znacznie zareklamować tę wyższą stawkę.

Podnoszenie oprocentowania lokat bankowych nie od dzisiaj jest najpopularniejszym sposobem w branży, aby uzyskać więcej zainteresowanych zdeponowaniem pieniędzy.

Lokaty – przede wszystkim lokalnie

Czy znacznie inwestujesz w lokalne firmy i projekty budowlane? Jeśli nie, możesz zacząć to robić. A jeśli tak, ten fakt jest świetny do promowania. Możesz nawet zaprosić lokalnych polityków i biznesmenów z okolicy na specjalne wydarzenia w sieci, które mogą zyskać pozytywne relacje w mediach.

Wiele osób o obywatelskich poglądach chętniej deponuje pieniądze w instytucji, która pomaga budować społeczność. Ponadto być może regionalni liderzy biznesu poleciliby swoim pracownikom wpłaty w instytucji, która udziela się właśnie w ten sposób.

I na koniec warto podkreślić, jak ważne jest, aby zapewnić swoim klientom najnowocześniejsze i naprawdę niezawodne oprogramowanie do zarządzania lokatami. W ten sposób możesz mieć pewność, że dokonywanie lokat online będzie zawsze łatwe dla klientów. – to zawsze zachęca.